UNIQLO går in i samarbete med Riot Games

Idag kom nyheten att UNIQLO kommer att gå in i ett samarbete med Riot Games League of Legends för att skapa en serie av T-shirts.

UNIQLO syfte är att skapa unika och personliga sätt att uttrycka sin passion med hjälp av deras UT-serier och vi hittar liknande passioner med vad vi skapar till Riot Games spelare”, säger Ryan Cosby, huvudansvarig för Riot Games avdelningar för underhållningsmarknadsföring och konsumentprodukter. ”Vi är stolta över att ha tillfället att samarbeta med ett företag som hyllar kreativitet och all typ av självförverkligande.”

T-shirterna kommer att ligga på runt 19.90 dollar stycket och vara tillgängliga i storlekarna XXS-3XL. League of Legends UT-serien kommer att vara tillgänglig till alla i hela världen på UNIQLO’s hemsida och kommer att säljas så länge det finns exemplar på lagren. För tillfället finns det sex motiv av populära karaktärer som Jinx, ikoniska spelelement som Summoner’s Rift och Poros, för att inte tala om det världskända tjejbandet K/DA.

UNIQLO

UNIQLOs T-shirtsmotiv består av ett stort antal olika popkulturikoner från hela världen. Det låter bäraren stolt visa sin passion till resten av omvärlden. För tillfället har de samarbeten mellan några av världens största underhållningsmedier, som till exempel MARVEL och Disney.

League of Legends

Ända sedan det släpptes 2009 har League of Legends blivit en av världens mest populära PC-spel. Spelet är dessutom den mest spelade e-sporten. Varje dag är det mer än 8 miljoner spelare över hela världen som loggar in på detta fantasy online-spel. Spelet har blivit en inspiration för ett stort antal olika underhållningsprojekt, till exempel musik, serietidningar och TV-serier. Förra årets världsmästerskapsfinal sågs på snitt av över 21,8 miljoner människor.

Riot Games

Brandon Beck och Marc Merrill grundade Riot Games 2006. Deras avsikt var att utveckla och publicera spel med fokus på spelarna. Deras bästsäljare är League of Legends, men de har också skapat välkända spel som Teamfight Tactics (2019), Legends of Runeterra (2020) och VALORANT (2020).

Om Jill Johansson 393 artiklar
Utbildad översättare (engelska/japanska) och passionerad författare (engelska/svenska).