Filmrecension: Bad Neighbours 2 (2016)

6.0/10

7.0/10

6.0/10

Humor

6.0/10

Dåliga grannar vill ingen ha, och allra helst inte när man ska sälja sitt hus. Det är vad det handlar om i Bad Neighbours 2 och vad kan vara mer utmanande än gamla grannfejder?

För Mac (Seth Rogen) och hans fru Kelly (Rose Byrne) är livet som det ska. De väntar sitt andra barn och har precis lyckats sälja sitt hus, samtidigt som de har köpt ett nytt. Men husförsäljningen kom med ett litet villkor. De måste tillåta de nya köparna att när som helst granska huset under 30 dagar, och om något fel hittas kan köparna när som helst häva köpet. Vilket dessvärre inkluderar dåliga grannar.

Dåliga och dåliga kan man ju diskutera, men för grannsämjans skull är det inte någon särskilt bra idé att en kvinnlig studentförening bestämmer sig för att hyra huset intill Mac och Kelly. De leds av Shelby (Chloë Grace Moretz) som har minst sagt galna idéer. Tillsammans med sina vänner Beth (Kiersey Clemons) och Nora (Beanie Feldstein) har de bestämt sig för att förgylla collegetiden med så många fester det går – och ju galnare desto bättre.

Bad Neighbours 2

Bad Neighbours 2 är en uppföljare till Bad Neighbours från 2014, då Mac och Kelly hade liknande problem, fast då med Teddy Sanders (Zac Efron). Han dyker upp igen, fast på ett helt nytt sätt och vi ska inte avslöja handlingen mer än att det handlar om att gå över gränsen så mycket det går. Men, det är trots allt en hel del skämt som går hem och även om det ibland är på gränsen till osmakligt är det ändå en lättsam film med många poänger. Plotten är okej, men efter halva filmen börjar skämten gå på tomgång och en hel del skratt fastnar i halsen. Helt okej film en vardag och kanske en sömnig söndag, men det är ingen film jag kommer att lägga på minnet. Som snabbmat. Underhållande och mättande för stunden, men inget som skapar magi.

1. Recension: Everybody Wants Some (2016) - Spel och Film
  2. Recension: Everybody Wants Some (2016) – Carling Creations
  3. Recension: Lejonkungen (2019) - Spel och Film