Recension: Trials Fusion – Fault One Zero (PC)

Då var det dags att åka Trials-båge igen. Nytt nedladdningsbart paket med extrabanor, den här gången i form av en futuristisk stad där maskiner och människor bara ska gå att skilja åt genom deras medicinska historia. Nåväl, så mycket cybernetik handlar det inte om, däremot får vi tio nya banor och ytterligare en god stunds underhållning.

Att släppa ett bra spel samtidigt som man planerar flera paket med extramaterial är ett vinnande koncept. Det tyckte vi i vår recension av Trials Fusion och nu när det femte paketet har släppts kan vi bara fortsätta att instämma. Det är kul att få återuppleva samma gamla spel med nytt material och det gör att spelet håller mycket längre. Efter att ha spelat de nya banorna vill jag gärna spela igenom tidigare banor, se om jag kan förbättra tiden något eller ta fler medaljer.

Grafiken är som tidigare riktigt bra, visuellt är det väldigt tilltalande. Spelmässigt har det inte skett några stora förändringar, men vår känsla av att banorna har blivit lite svårare för varje nytt paket består. De första banorna i paketet är lätta att klara, men sedan blir det bara svårare. Den första banan kan du se i videon nedan och vi kan bara rekommendera ett köp om du gillar Trials.