Recension: Trials Fusion – Welcome to the Abyss (PC)

Banorna

6.5/10

• Snyggt som alltid
  • Utmanande

• Inte så mycket vatten som vi hade hoppats

Det är dags för ännu ett nedladdningsbart paket med banor till Trials Fusion och den här gången ska vi dyka ner i vattnet. Välkommen till avgrunden.

Som vanligt är det vansinnigt snygga banor och det är dessutom lite fler, vi får hela tio nya banor. De genomsyras förstås av vattentemat, och det är lite extra kul att få köra ner med Trialsbågen i vattnet där en annan fysik – förstås – gäller. För dig som inte har läst vår tidigare recension av Trials Fusion, eller aldrig kommit i kontakt med spelet, kan vi väldigt kort berätta att spelet går ut på att köra en Trialsbåge genom ett antal olika banor. Du ska undvika att ramla och försöka klara banan så fort det går, för att kunna få brons-, silver- eller guldmedalj.

Banorna i det här paketet är svåra från start och det krävs, även för en rutinerad spelare som jag, övning för att klara dem på åtminstone silvermedaljnivå. Nu när jag testat de två tidigare DLC-paketen Riders of the Rustland och Empire of the Sky känns det som om svårighetsgraden faktiskt har ökat mellan de olika paketen. Banorna är längre, kluriga och ger ett större motstånd redan från start. Det i sig är bra och jag gillar den nya skicklighetsbanan med labyrinten där du åker både över och under vatten på tid.

Tyvärr är det lite för lite vatten. Jag hade stora förväntningar på att få utforska djuphaven, kanske med syrgastuber och en modifierade båge, men istället är det några dopp här och där, istället för tunnlar under vattnet eller djupa undervattensdalar. Det gör att betyget sjunker en del, det blir en hel del repetition på gamla banor och det enda riktigt nya är lite högre motstånd och några åkningar under vattnet. Visserligen gillar jag när jag väl får åka ner under vattnet, men det är på tok för lite.

Då ser jag faktiskt hellre fram mot nästa paket med banor, som kommer att ta oss till ett varmare ställe…